بازی-رایانه-ای
-
- چرا بازیکن یک بازی رایانهای فکر میکند قانون از پیش تعیین شدهای در بازی وجود ندارد و کاملا آزاد است؟
- ص۴۲
- به دلیل وجود ارتباط تعاملی یا دو طرفه.
-
........................... بازیهای رایانهای فرد را ناخودآگاه جذب ماجرای بازی میکند و تحت تأثیر فضای فرهنگی و اجتماعی آن قرار میدهد، به این ترتیب مخاطب به آرامی به سوی فضایی که مورد خواستهی سازندهی بازی بوده است، برده شود.
- ص42
داستانی بودن
-
مزایای بازیهای رایانهای را بنویسید
- ص۴۲
- با استفاده از این بازیها میتوان فرایند یاددهی و یادگیری را آسانتر و جذابتر کرد.
- با رایانه فرد میتواند هر چند بار که بخواهد، موضوعی را بازی و مرور کند و مهارت و سرعت عمل خود را بالا ببرد.
- خطراتی مانند صدمه زدن به محیط، جراحت و غیره که در هنگام انجام بازیهای فیزیکی ممکن است اتفاق بیفتد، در این بازیها کمتر است.
- به افراد بیمار و کم توان کمک میکند که زودتر سلامت خود را بازیابند و به داروهای مسکن کمتری نیاز داشته باشند.
-
نکات ایمنی در بازی رایانهای را بنویسید
- ص۴۲
- در انتخاب بازی به اثرات فرهنگی و اجتماعی آن توجه کنید.
- اگر میخواهید اوقات فراغت خود را با بازیهای رایانهای پر کنید، مواظب باشید که جذابیتهای بازی، ساعتهای متمادی از وقت گرانبهای شما را تلف نکند و مدیریت زمان داشته باشید.
- هنگام بازی احساسات خود را کنترل کنید و اجازه ندهید بعد از بازی همچنان ذهنتان درگیر آن باشد.
-
آسیبهای جمسانی بازیهای رایانهای را بنویسید.
- ص۴۳ ش۲-۴
- فشار به چشم
- فشار به ذهن و اعصاب
- اشکال در ستون فقرات و استخوانبندی
- احساس درد در گردن، کتف و دست
- نداشتن استراحت کافی و احساس خستگی
-
آسیبهای روانی-تربیتی بازیهای رایانهای را بنویسید
- ص۴۳ شکل ۲-۴
- پرخاشگری و ستیزه جویی حاصل از بازی های هیجانی
- درونگرایی و کمبود مهارت برقراری ارتباط اجتماعی
- دور شدن از محیط خانواده
- کم شدن خالقیت و سازندگی
- افت بهره وری در کار و تحصیل
-
- قطعه برنامه چیست؟
- ص۴۵
- فرمانهایی که به شکلک یا صحنهی نمایش میگویند چه کاری انجام دهد، قطعه برنامه نامیده میشوند.
-
فرمانهای کنترلی به چند دسته تقسیم میشوند؟
- ص۴۶
به دو دسته:
- فرمانهای حلقوی
- فرمانهای شرطی
-
مراحل طراحی و ساخت و ارائهی یک بازی رایانه ای را بنویسید.
- ص۴۸ شکل ۹-۴
- انتخاب هدف و موضوع
- تحلیل و پژوهش
- سناریو نویسی
- آماده سازی و جمع آوری رسانهها
- برنامه نویسی
- بررسی و اشکال زدایی
- بازاریابی و فروش
- پشتیبانی و توسعه
-
هدف از ساخت یک بازی چه چیزهایی میتواند باشد؟
- ص۴۹
- تفریح و سرگرمی
- معرفی فرهنگ
- تبلیغات
- آموزش
- بالابردن تمرکز
-
در سناریوی یک بازی، چه چیزهایی مشخص و مستند میشوند؟
- ص۴۹
- سَبْک
- شخصیتها
- داستان
- قواعد بازی
- مراحل بازی
- نرم افزار ساخت بازی
-
رسانههای مورد نیاز در ساخت یک بازی رایانهای را نام ببرید
- ص۵۰
- نرم افزارها
- متنها
- تصویرها
- ترسیمها
- صداها
- فیلمها
-
- در نرم افزار اسکرچ برای ثبت امتیازهای بازیکن، از ................... استفاده میشود
- ص۵۰
- متغیر